sword

League of Legends

League of Legends je MOBA (multiplayer online battle arena), kterou roku 2009 vydala firma Riot Games; hru není možné hrát v prohlížeči, vyžaduje speciální klientskou aplikaci s grafickým rozhraním. V League of Legends se hrají všemožné turnaje o hodnotné ceny; existuje mnoho profesionálních hráčů, kteří se hraním živí.

Hra probíhá v jednotlivých zápasech, které trvají kolem třiceti až čtyřiceti minut (nicméně v extrémních případech mohou být několikaminutové i delší než hodinu, což však příliš často nenastává); protože takový zápas hraje maximálně pět proti pěti hráčům a hru celkově hrají desítky milionů lidí, probíhá obrovské množství klání paralelně a zcela nezávisle. Jednotlivé zápasy spolu prakticky nesouvisí, hráč si do každého může vybrat jiného hrdinu, který jej bude reprezentovat (na výběr je z velkých desítek až malých stovek šampionů a stále přibývají).

Cílem hry je co nejlepší umístění v celkovém žebříčku; hráči mají své ELO, podle kterého jsou v tomto žebříčku seřazeni. ELO s vyhranými hrami roste, s prohranými klesá. Dalším cílem mohou být pro lepší (a profesionální) hráče kvalifikace a výhry ve velkých turnajích o statisíce dolarů (firma Riot Games uvolňuje ročně řádově miliony dolarů na tyto účely). Mnoho hráčů však nějaké ELO či turnaje vůbec nezajímá a hrají jen pro zábavu; hra umožňuje všem hráčům účastnit se soubojů, které se do celkového žebříčku vůbec nezapočítávají.

Jelikož patří League of Legends do kategorie MOBA, nikoliv RPG, nedisponuje hráč žádnou postavou (ani zemí), kterou by mohl rozvíjet a v průběhu hry zlepšovat, je hlavním „herním kapitálem“ strategie a dovednost hraní, jež spočívá bohužel nejen v taktice, týmové hře, znalosti šampionů a kombinačních schopnostech (i když především ano), nýbrž i v jisté zručnosti, se kterou dokáže hráč svého šampiona ovládat, a v neposlední řadě i ve schopnosti udržet pozornost a pečlivě sledovat dění ve hře.


Můj nejoblíbenější hrdina ve hře je temný mág lich Karthus, se kterým jsem odehrál přes polovinu svých her a napsal několik návodů, jak jej hrát v nejrůznějších rolích a mapách; prvních několik sezón hry jsem se specializoval prakticky jen na hraní mágů (Swain, Morgana, Anivia, Ryze, Cassiopea, Ahri, Brand, Malzhar, LeBlanc, Orianna, Lux) na pozici solomid.

Po nějakém čase jsem objevil svůj talent pro pozici junglera; i zde stále využívám svého oblíbeného Karthuse (ač je dle názoru drtivé většiny hráčů na této pozici nehratelný, mé výsledky jsou přesvědčivé), dále jsem si ještě navíc oblíbil dračí ženu Shyvanu, prince Jarvana IV, andělskou bojovnici Kayle a druida Udyra. Má oblíbená mapa je Summoner's Rift, na které mám nejraději team ranked game. Nejvíce her jsem však odehrál s kamarádem na solo queue, neboť sehnání týmu pěti lidí k častému hraní není úplně snadné, i když to považuji za největší zábavu. Nejvyšší ocenění, kterého se mi zatím podařilo dosáhnout, je platinové; na diamantu pilně pracuji xD